«فرادانه» عنوان شرکت دانش‌بنیان نوع یک را کسب کرد

«فرادانه» عنوان شرکت دانش‌بنیان نوع یک را کسب کرد

شرکت «فرادانه» در جلسه بررسی دانش‌بنیان شدن تعدادی از محصولات خود با حضور مسئولان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور عنوان «دانش‌بنیان نوع یک» را در حوزه زیست‌فناوری، کشاورزی و صنایع غذایی کسب کرد، عنوانی که تنها ۲ شرکت در چهارمحال و بختیاری توانسته‌اند به آن دست یابند.

جلسه ممیزی محصولات دانش‌بنیان شرکت فرادانه با حضور کارشناسان کارگزاری رسمی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در اسفندماه ۱۴۰۱، برگزار شد.

در این جلسه تمامی مستندات مربوط به فرآیند‌های طراحی، تولید،کنترل کیفی و تحقیقات انجام شده در مورد خوراک‌های ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان که به عنوان محصول دانش‌بنیان معرفی شده بود بررسی و نوآوری‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این خصوص معرفی شد.

واحد تحقیق و توسعه‌ فرادانه طی سال‌های گذشته به منظور طراحی محصولات دانش‌بنیان تحقیقات گسترده‌ای در ۶ بخش اصلی شامل ارزیابی پیشرفته مواد اولیه، فرمولاسیون جدید و حرفه‌ای، تولید محصولات متنوع، استفاده از فرمولاسیون با قابلیت کاهش استرس و بهبود سیستم ایمنی، بهبود کیفیت لاشه و طراحی تجهیزات جدید برای افزایش کیفیت فیزیکی خوراک انجام داده است، که نتیجه‌ این تحقیقات چاپ ۷۰ مقاله‌ علمی ISI و داخلی، انجام ۱۰ رساله‌ دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۱۶ طرح پژوهشی و تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراجع علمی کشور بوده است.

این شرکت همانگونه که همواره در طراحی محصولات خود بحث‌های علمی را سرلوحه قرار داده است تلاش می‌کند با توسعه محصولات دانش‌بنیان خود، نقش مهم‌تری در توسعه صنعت شیلات ایفا کند.

 

لینک خبر در خبرگذاری فارس

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *